jag litar på dig

...
Du är min rullande vän. Även om jag är avvikande så är jag nästan alldeles säker på att du inte kommer glömma mig, det är i alla fall det jag hoppas på. Du är hon som köper sina jeans när hon har mens. Du är hon som skrattar åt mina dåliga skämt. Du skrattar när jag säger att du inte ska säga Gotska Sandön utan säga GS. Jag älskar dig. Hoppas du vet det! Det här är till dig...
INNAN GRYNINGEN, TOLKNING AV FELICIA OCH ASTRID.
Så kom du till sist. Du var något nytt.
Du var en början, en syn på tillvaron som jag aldrig sett. Dom försökte förklara, men du var så annorlunda när du väl kom.
Vi missbrukade ditt budskap, din mening, ditt allt. Trodde vi kom närmare med pengar, men glömde våra själar.
Du kunde se igenom oss, våra falska handlingar. Vi offrade vi gav. Trodde det stora skulle föra oss närmare dig.
Men vad hjälpte det när du hela tiden gick längre ner?
Tag tag i din tro och låt den aldrig gå förlorad.
Du berör oss vart du än är, hatar orättvisor. Du välkomnar och tar emot dom som accepterar dig. Du förstår vår sorg, och i det mörka ger du oss hopp.
Du tar med dig sorgen från det onda, och omvandlar det till något gott. Du är en vind som säger: det blir vår!
Du är jagad av våra ovärdiga handlingar och våran illvilja.
Du följer oss dit ingen annan når.
Du är sanningen jag förträngde. Du är det sanna livet jag glömde för en annan värld.
Jag svek mig själv, vägrade se den sanna spegelbilden.
Stå upp för dig själv, så du vid dagens slut inte ångrar dina beslut.
Kom närmare, bli kvar hos mig. Det mörknar, och kanske ljusnar det på nytt igen?
Du ska bära mig när det är jobbigt.
Du ska bära mig när det känns svårt.
Du ska bära mig över broarna mot den ljusa sidan.
Men låta mig gå själv när jag är stark nog.
Kom närmare...
Bli kvar...
Felicia. Du betyder mycket för mig. Jag saknar dig så det gör ont i hjärtat.
Jag älskar dig.

Kommentarer
Postat av: Felicia

Åh. Jag älskar dig Astrid!

Och saknar dig också. Kändes helt tomt efter tre veckor med dig!

Hoppas du hittar jeansen i stockholm nu^^

Kram<3

2010-08-19 @ 20:00:04
Postat av: Astrid

FELICIA! VI måste typ bestämma när vi ska vara inne på skype och fb. Annars kommer vi aldrig höras... MEN JAG SKA SKAFFA CONVIQ, lovar! PUSSSSSSSSSSSSS <3

2010-08-19 @ 23:02:07
Postat av: Felicia

Det låter bra!!

Då kan vi smsa helatiden. Jag tror det blir enklare att hålla kontakten då:]

Puss sötnos<33

2010-08-29 @ 20:45:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0